DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

Hayat 2011 Kısa film Senaryom

SAHNE – 1
Ünlü pop yıldızı olan Tarçan bir röportaj sırasında işçiyle dalga geçer. Soruşturma açılır ve Ceza olarak 2 aylığına Zonguldak maden ocağında çalışmaya gönderilir.

Sahne - 2
Yolda Tarçan’ın arabası bozulur.
Tarçan: ne oldu
Şöför:Araba bozuldu.
Tarçan: çok sürer mi?
Şöför: bugün hallolmaz bu buradan sonrasını başka arabayla gideceksiniz.
Tarçan yoluna yürüyerek devam eder.Yolda bir traktörlü köylüye rast gelir.
Tarçan: beni maden ocağına getirir misin?
Çiftçi: tabi olur benimde yolumun üzerinde.
Traktörün römork’una biner ve maden ocağına doğru yol alırlar.

Sahne – 3

Maden ocağında onu ilk gün Hasan çavuş karşılar. İlk başta sinirli biri olarak görünse de Hasan çavuş aslında çok iyi birisidir. Orada ki çoğu kişinin abisi gibi sevdiği birisidir.

Hasan çavuş: Hoş geldin.
Tarçan: (suratını ekşiterek ve suratını asarak yanından uzaklaşmaya çalışır)

Hasan çavuş: kolundan tutar ve kulağına burası benim mekanım burada ben ne dersem o olur.

Tarçan odasına gider ve hemen yatıp uymak ister. Çün ki yol onu çok yormuştur.
Hasan çavuş: İbrahim bununla sen ilgileneceksin odasını felan göster yarın sabahta 7’de hazır olsun iş başı yapacak.
İbrahim: Tarcan’a gel odanı gösteriyim ( odaya doğru giderler)
İbrahim ve Tarcan bir oda da kalacaklardır. Ama Tarcan odayı hiç beğenmez. Çün ki
Oda da sadece 2 tane yatak vardır onlarda serttir. İbrahim hemen uyur Tarcan da uyuyamaz ve düşünmeye başlar. Çocukluk anılarını ve uyuya kalır.

Sahne – 4

Sabahın ilk saatlerin de Hasan çavuşun sesi duyulur. İbrahim Tarcan’ı kaldırmaya uğraşsa da
Tarçan kalkmaz.

İbrahim: Tarcan kalk Hasan çavuş geliyor.
Tarcan: banane ben 5 dakika daha uyuyacam.
Ve Hasan çavuş içeri girer yüzünde sert bir simayla ve Tarca’nın kalmadığını görünce daha bir sinirlenir.

Hasan çavuş: Kalk lan burası babanın lüks villası değil.
Tarcan yataktan zıplayarak uyanır.
Tarcan: bune ya sabah, sabah bir uyutmadınız. Erkenden ne işimiz var.
Kahvaltı bile yapmadan dosdoğru madene giderler.

Hasan çavuş ilk iş olarak Tarcan’ı kömür madeninin içine yollar. Tarcan Baretini takar ve Erzurumlu Ali ile birlikte madene girerler.
Sahne – 5

Cevdet: Hasan çavuş seni telefondan istiyorlar.
Çavuş: kimmiş?
Cevdet: Geçen gün arayan hanımefendi, Adı Melahat olan
Çavuş: Tamam geliyorum.
( Çavuş odasına çıkar. Telefonda ki kadın yıllara önce terk edip giden karısıdır.)

Çavuş: Neden aradın
Melahat: konuşmamız lazım.
Çavuş: ben sana bir daha beni arama demedim mi?
Melahat: Lütfen Hasan çok önemli konu
Çavuş: sesini bile duymak istemiyorum.( der ve telefonu kapatır.)

Sahne – 6

Sarışın olan Tarcan akşam simsiyah çıkmıştır. İlk olarak soluğu banyoda alır.
Ali yatağa uzanmış tam uyuyacakken

İşçi: Erzurumlu seni çavuş çağırıyor
Ali: nerede?
İşçi: hasan çavuş odasında
Ali: tamam giderim ben şimdi sağol

Ali banyonun önünden geçerken Tarcanı görür titreyerek banyodan çıkarken.

Ali: hayırdır ne oldu sana neyin var?
Tarcan: su çok soğuktu şohben çalışmıyor galiba
Ali: evet çalışmıyor şu odaki sobada ısıtıyoruz suyu.
(der ve gülerek yoluna devam eder.)

Sahne- 7

( Ali çavuşun odasına girer ve konuşmaya başlarlar.)
Ali: beni çağırmışsın çavuş.
Çavuş: nasıldı bizim artist bugün.
Ali: iyiydi ilk gün olmasına göre.
Çavuş: yarın dışarıda çalışsın bide oranın zorluğunu anlasın.
Ali: tamam ( der ve tam çıkacakken aniden geri dönerek ve biraz da çekinerek)
Ali: bana düşmez bunu demek ama çavuş üstüne çok gidiyorsun kaçar iki güne kadar buradan
Çavuş: kim (der sert bir şekilde)
Ali: kim olacak Tarcan.
Çavuş: sen karışma der.
(Ali hiç sesini çıkarmadan odadan ayrılır.)
(aslında çavuş da bilir yaptıklarının çok aşırı olduğunu ama işi gereği yapmak zorundadır.)

Sahne- 8
(Sabah olur bu sefer Tarcan madende değil dışarıda çalışmaktadır.
Ali ile hasan çavuş beraber madene girerler.)
Hasan çavuşun varlığından bile haberi olmadığı İskender uyumaktadır ve birden yatak sıçradı. Hasta olan annesinin odasına gitti. Ne yazık ki annesi ölmüştü.
Aynı anda maden de bir çöküntü meydana gelmişti.

İbrahim: yardım edin diye bağırıyordu.
Tarcan: Yardım eden yok mu?

Hasan çavuş orada hayatını kaybetti. Ali ağır yaralı olarak hastaneye kaldırıldığı anda yolda hayatını kaybetti.

Sahne- 9
Aradan 1 yıl sonra Melahat ve hasan çavuşun mezarları yan yanadır. Tarcan ve İskender
Mezarların başındadır.

- SON –


Aslında hikaye ikisinin mezarlıkta buluşup her şeyi anlatmalarıyla, başlıyor. İskender annesi öldükten 1 hafta sonra, annesinin sakladığı bulur ve içindekileri okuyup babası hasan çavuşu bulur ama maalesef onu bir kez olsun göremeden babası da ölmüştür. İskender ve Tarcan mezarlıkta o günleri yad ederler.


Oyuncular:

1-Hasan çavuş
2-Tarcan
3-Melahat
4-İskender
5-İşçi ( Tarcan’ın dalga geçtiği işçi )
6-işçi 2
7-İbrahim
8-Erzurumlu Ali
9- Şöför


uğur özmen / 9.08.2011

Bu yazı 652 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©