DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

HİKAYE Mİ? Bizimkiler Taşınıyor.


Son beşiğin ailesi ile komşuları bir inek davasına kavga etmişler. Kavga daha büyümesin diye, Komşunun ayağı kırılan ineğinin yerine, Ondan daha değerli bir inek vermişler. Barış sağlanmış. Bir süre sonra ayağı kırılan inak, iyileşmiş, birde hamile olduğu anlaşılınca, eski sahipleri başlamışlar mırın kırına. Bizi aldattınız, verin bizim ineğimizi, alın ineğinizi, Zaten bize geldikten sonra sütten kesildi.. Oysa bilmiyorlar ki hayvanlarda sevgiden anlar, sürekli, kızar, bağırıp çağırırsanız sütünü kesi verir. Böyleydi değildi derken son beşiğin ailesi, sütten kesildi denilen ineği de kavga büyümesin diye biraz pahalıda olsa almışlar. Bir süre sonra onunda hamile olduğu anlaşılıyor. Bir taraf iyi niyetli olunca hep kazanmış, kayıp edenler, her zaman kötü niyetli olanlarmış. Bu olayı diğer komşularda uzaktan izliyorlar. Tabii olarak hak yerini buluyor düşüncesi her zaman ki gibi yerini buluyor. Şeytan durur mu? Durmuyor. Art niyetli komşularla mırın kırınlar devam ediyor. Aile bakıyor ki bu iş uzayacak, Biraz da paraya ihtiyaçları hasıl olmuş. Çünkü evin büyük oğlu uzaklarda okuyor. Sürekli para istiyor. Bir ineği sat, yetmedi bir ineği daha sat, derken sıra Bahçeli evi satmaya geliyor. O zamanlarda bir yer satılacağı zaman önce yakın komşulara sorulurmuş. Alan olmazsa sonra dışarıdan gelenlere satılırmış. Yani komşuların rızası alınarak satılırmış. Bizim kilerde üç beş aşağı olsun yakın komşunun olsun, hem vebale girmemiş oluruz. Diyerek en yakın komşularına satmışlar. O mahalleden nehir kenarında bulunan evlerine taşınmışlar.. Bizim son beşik iyice yalnız kalmış tek başına oyun oynamak zorunda kalmış. Haliyle yine yaramazlıklar peşinde. Anasının tahta sandıklarını kırıp kendine yazın araba, kışın kızak yapar oynarmış. Kışın havalar çok soğuk oldu mu, nehrin üzeri olurmuş cam gibi buz. Bizimki durur mu? Kay babam kay sabahtan akşama kadar. Anası uyarıyor nehrin üzerinde kaymak çok tehlikeli buz kırılır, boğulursun, hadi boğulmadın soğuktan donarsın kenarlarda kay. Büyük sözü dinlemez. Bir gün kayarken cam gibi buz sandığı yer meğer buz değilmiş, kızağıyla birlikte nehir içine düşü vermiş. Buz gibi hava, olmuş mosmor, donacak, ama o kızağını kurtarmanın peşinde. İnat camış inadı. Kızağını kurtarır kurtarmaz zangır, zangır titreyerek eve koşmuş. Anası onu görünce hiç şaşırmamış, olağan bir durum. Çabuk üzerini değiştir, sobaya da çok yaklaşma, 5-10 dakika sonra titremen geçer. Yaramazlığın faturası. Yaz gelir bizimki sudan çıkmaz, balık tutar yüzer. Yanından su yılanları geçen umursamaz alışmış yeni ortamına. Bir gün yine annesi nehirde kap kaçak yıkıyor, bizimki hava olsun diye nehre atlamış, dalış yapacak. Atladığında ayağına kırık bir şişenin uç kısmı girivermiş bizimki başlamış yine sızlanmaya, of, of yağını görünce korkmuş rengi atı vermiş. Olmuş kül gibi. Ana görünce hiç çaktırmamış bir şey yok, Ancak bizim ki korkmuş bu sefer iş ciddi gibi kan çok akınca korkmuş… Ambulans yok, taksi yok, yok, yok. Ana bağırıyor diğer çocuklara koşun acele penseyi getirin, birinizde 4-5 tane küp şekeri toz haline getirin çabuk olun. Önce pense geliyor, sonra toz şeker bir de tülbent. Her şey hazır! Ana şişe kırığını güç de olsa çıkarıyor. Hemen toz şeker üzerine dökülüp sıkıca bağlanmış. Bizim kine bir şey olmaz erkekler dayanıklı olur, askere gidince unutursun diyor. Bir yandan da üzüldüğünü bizimkine belli etmemeye çalışıyor. Bizimki de bunu bilir. oda ağrısını belli etmemeye çalışıyormuş. İlk ve son yardım bu kadar.
İçeride cam parçası kalırsa zamanla belli olurmuş. Bekleyip göreceğiz. Ayak şişer, iltihaplanırsa anlaşılır ki içerde çam kırıkları kalmış. İltihap cam kırıklarını dışarı kusarmış. Vücut kendini korumayı bilirmiş Yüce Yaradan öyle yaratmış. Yok! çok büyük bir aksilik olursa, Doktora gidile bilir. İyileşirse sıkıntı yok. Yaramazlıklara devam.
Tedbirini al, Ya sabır, dualar, bekle ve gör. ………………
Dualarla dönmüyor mu dünya, Dualarla, yürümüyor mu evrendeki kusursuz düzen? Dualarla ayakta durmuyor mu bu memleket. Hele mazlumların, masumların, anaların, babaların, Yaşlı insanların duaları, Olmasa, halimiz yaman. Hayır dua edenlerimiz bereketli ve daim olsun.


EYYUP AKMETİN / 4.05.2019

Bu yazı 83 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©