X.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri
   19. El Fettah a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hayır kapılaını açan,hükmeden,en iyi hüküm veren anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Müminun Suresi Ayet 77,İnşirah Suresi Ayet 1,3 ,6,4,5, 21,Araf Suresi Ayet 96. 20. Er Rafi a. Tanım : Hakimler Hakimi olan Yüce Yaratıcının bu ismi şerifi,dilediği kullarının derecesini yükselten anlamına gelmektedir. a. Kur’andaki Yeri : Meryem Suresi Ayet 56,57,Enam Suresi 83,84,85,86. 21. El Alim a. Tanım : Hakimler Hakimi olan Yüce Rahmanın bu ismi şerifi,gizli açık her şeyi bilen anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 115,Ali İmran Suresi Ayet 92,Nur Suresi Ayet 41,44, Yasin Suresi Ayet 38,Hud Suresi Ayet 5,Bakara Suresi Ayet 95, Enfal Suresi Ayet 17. 22. El Basit a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,açan, bollaştıran, genişleten, ömürleri uzatan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 245,Nisa Suresi Ayet 100, İsra Suresi Ayet 30. 23. El Kabid a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,sıkan,daraltan,ruhları alan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : B:akara Suresi Ayet 245,Tegabün Suresi Ayet 16,17. 24. El Hafid a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,dilediğini alaşağı eden,yukarıdan aşağı indiren,alçaltan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Vakıa Suresi Ayet 3,Aliimran Suresi Ayet 191,192,Bakara Suresi Ayet 17. 25. El Muizz a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi.yücelten,aziz kılan,kulunun işlerini kolaylaştıran,kullarına güçlerinin üstünde iş yüklemeyen, kullarına emniyet veren,temizleyen anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 185,Hac Suresi Ayet 78, Kamer Suresi Ayet 17,Nisa Suresi Ayet 28,49, İnşirah Suresi Ayet 1-6,,Necm Suresi Ayet 32. 26. El Latif a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi.lütfeden,lütfedici,her şeyi inceliği ile bilen,ihsan eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Şura Suresi Ayet 19,Kasas Suresi Ayet 4,5,Ali İmran Suresi Ayet 164,Tur Suresi Ayet 26-28, Mülk Suresi Ayet 14,Enam 103,Hac 63,Lokman Suresi Ayet 16. 27. Es Basir a. Tanım : Hannanı Mennan olan Yüce Allahın bu ismi şerifi,her şeyi inceden inceye gören anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Mülk Suresi Ayet 19,B akara Suresi Ayet 110,Ali İmran 163,Yunus Suresi Ayet 61. 28. El Adl a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi, adalet sahibi,adil olan, adaleti emreden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Maide Suresi Ayet 8,Fetih Suresi Ayet10,İsra Suresi Ayet 71,Müntehine Suresi Ayet 8,Nisa Suresi Ayet 8,Maide Suresi Ayet 41,Sebe Suresi Ayet 26 . 29. Es Semi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeyi inceden inceye işiten anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Mümin Suresi Ayet 56,Enbiya Suresi Ayet 4,Bakara Suresi Ayet 186, Maide Suresi Ayet 76,Yusuf Suresi Ayet 34. 30. El Müzıl a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,zillete düşüren,hakir gören anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Tevbe Suresi Ayet 2,14-15,Zümer Suresi Ayet 25-26,Neml Suresi Ayet 37, Ankaf Suresi Ayet 20,Gaşiye Suresi Ayet2, Yunus Suresi Ayet 27. 31. El Hakem a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hükmeden,hükümlerin en iyisini veren,hakı en iyi şekilde yerine getiren anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Enam Suresi Ayet 114,Hicr Suresi Ayet 9.
      Tarih: 29.03.2013 11:53:03 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.