lX.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri
   7. Es Selam a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi kullarını selamete çıkaran,cennetteki kullarına selam eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23,Nahl Suresi Ayet 96,97.Kaf Suresi Ayet 31,32,33,34,35 ,Yasin Suresi Ayet 58,Furkan Suresi Ayet 75. 8. El Halik a. Tanım : Hannan ı Mennan Hayyül Bakinin bu yüce ismi şerifi, her şeyi yoktan yaratan,önceden tesbitle tayin eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nur Suresi Ayet 45,Ennam Suresi Ayet 101,Rad Suresi Ayet 16,Fussilet Suresi Ayet 21. 9. El Aziz a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi.mağlüp edilmesi mümkün olmayan,eşi benzeri olmayan,yegane galip,asla yenilmeyen,en üstün kuvvetli,çok şerefli anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : İbrahim Suresi Ayet 47,Mücadele Suresi Ayet 21,Ali İmran Ayet 4,18,Yunus Suresi Ayet 65. 10. El Mütetekebbir a. Tanım :Yüce Yaratıcının bu Esma ül Hüsna’sı,her şeyde azamet ve büyüklüğünü gösteren,eşi olmayacak derecede büyük anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23,Araf Suresi Ayet 143,Bakara Ayet 260. 11. El Cebbar a. Tanım :Yüce Yaratıcının bu Esma ül Hüsna’sı,dilediğini zorla yaptırabilen,bütün varlıkların gerçek hükümdarı,heybetli, azametli, alemlerin gerçek sahibi, anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23,Nisa Suresi Ayet 1,2,3,Taha Suresi Ayet 114,Müminun Suresi 116. 12. El Müheymin a. Tanım :Yüce Yaratıcının bu Esma ül Hüsna’sı,kullarını her zaman görüp gözeten,onları koruyan,dünyanın işlerini yöneten anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23. 13. Er Rezzak a. Tanım : Hakimler Hakimi, Yüce Mevlanın bu ismi şerifi,rızık temin eden, mahlükatını rızıklandıran anlamına gelmektedir. a.Kur’andaki Yeri : Zariyat Suresi Ayet 58,Mülk Suresi Ayet 21,Fatır Suresi Ayet 3, Secde Suresi Ayet 17,Duha Suresi Ayet 43,44,45,46 Yunus Suresi Ayet 31,Nur Suresi Ayet 38. 14. El Gaffar a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,mağrifeti engin olan, mağrifeti ve bağışlaması bol olan, aynı zamanda çok şerefli anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nuh Suresi Ayet 10,Nisa Suresi Ayet 147,Fatır 45,Taha Suresi Ayet 82,Nahl Suresi Ayet 119,Hadid Suresi Ayet 28. 15. El Kahhar a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,isyankarları kahreden,mağlüp edilmesi mümkün olmayan,asla yenilmeyen,en üstün kuvvetli,çok şerefli,hakim ,istediğini zorla yapan ve yaptıran anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : İbrahim Suresi Ayet 28,,Enam Suresi Ayet 18, Rad Suresi Ayet 16, Mümin Suresi Ayet 16. 16. El Vehhab a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,lutfeden,karşılıksız veren,bağışı çok olan,lütuf ve armağanı bol anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Sad Suresi Ayet 8,9,32,35. 17. El Bari a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeyi birbirine uygun ve ahengli yaratan,kusursuz yaratan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 24,Bakara Suresi Ayet 54. 18. El Musavvir a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeye şekil veren, tasvir eden,mahlukata suret veren anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 24,Taha Suresi Ayet 5,Zuhruf Ayet 55.
      Tarih: 29.03.2013 11:47:59 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.