DUYURULAR

Hikmet OKUYAR Kılıçkaya Türküsü Şiiri



Facebook'ta Paylaş! Twitter'da Paylaş! Sık Kullanılanlara Ekle!
Harf Boyutu Küçült Harf Boyutu Normal Harf Boyutu Büyüt
Puanınız kaydedildi.
Teşekkür ederiz.
0,0
0
Şiire puan verin!

Hikmet OKUYAR

Kılıçkaya Türküsü


Kılıçkaya Türküsü /Hikmet OKUYAR


Kelkit Vadisi''nin Cazibe Merkezi''ndeki Ulusal Şebinkale Şiir Şenliklerinin Şöhretler Şehri, Taşı toprağı Altın Şehir diye bilinen Şebinkarahisar; güneşi, havası, suyu, Karagöl gibi birbirinden ilginç 9 yaylası ve Altıntepsi Ovası adıyla bilinen çok meşhur ovası yanında; yeraltı yerüstü zenginlikleriyle de ünlü bir cennet köşesi.
Yüce Allah, iklim şarlarına doğal özelliklerine uygun birçok nimet bağışlamış Şebinkarahisar üstünde hayat süreceklere.
Şebingülü, Şebinbülbülü, Şebincevizi, Şebinkale, Şebindutu; Şebinşap gibi bilinen ünlülerinden.
Bir de Kılıçkaya Türküsü eklendi bunlara.
Çok israr edildiği için çok istek aldığı için ''''Kılıçkaya Türküsü nasılmış ? bize de yeniden servis yap'''' dendiği için meşhur diyorum.
Yoksa Bizim Hikmet sizden biri. Kıral değil, padişah değil.
Sadece paylaşmasını çok iyi bilen; beraber olduklarını da bir adım öne geçirmeye uğraşan kültür sanat öncüsü.
Doğrusu, Eser''den de önemlisi; Kılıçkaya Barajı''nın bir gerdanlık gibi Kelkit Vadisi''nin coğrafyasında yer alıp meşhurlar arasına katılması.Daha çok türküler yakılacak Kılıçkaya Türküsü üstüne.
Bu Kelkit Vadisi''nde analar ne evlatlar doğuruyor göreceğiz, göstereceğiz.
Uğurca, Taşcılı, Tepeltepe, Saraycık, Ahırcık, Kınık, Duman, Bayhasan, Ovacık, Diler, Karacören, Ozanlı, Hasanşeyh, Yumurcaktaş, Yaycı,Bayramköy ve Ekecek Köyü gibi Kılıçkaya Barajı ile yakından uzaktan irtibatlı köylerimizden baktıkça.
Şebinkarahisar Duman Köyü Tanıtım Turizm Kültür Sanat Derneği Başkanı Süreyya Aydın Candost; ''''Kılıçkaya Türküsü yeniden servis yapılamaz mı ?'''' deyince çok duygulandım.Şiir adına, 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri adına çok mutlu oldum.
Hizmetlerinle ekibinle sevenlerinle yaşa sevgili Başkan.İsteğin havada kalmayacak merak etme.
Tokat, Sivas, Ordu, Giresun ve Erzincan''dan zaman zaman istek alan Kılıçkaya Türküsü ilk defa Şebinkarahisarlı bir STK başkanının ilgi alanına girmişti.Ne güzel.
Usta Şair Zehra Yılmaz,Şair Şiir Yorumcusu Fatma Arık Pampal, Thm Sanatçısı Yakup Sarıkaya, Şair Şiir Yorumcusu Yazar Meralcan, Tokatlı Ressam Şair Kudret Kanat, Edebiyatçı Muhammed Ortak, Şiir Yorumcusu Nuray Yanıker, Antalyalı Şair Şiir Yorumcusu Nevriye Uğurluel ve Edirneli Nazo Şair de Kılıçkaya Türküsü isimli eserimi servise hazırlarken bilgilendirdiğim kültür sanat dostlarım arasındaydı.
Bana birkaç misli heyecan yaşattılar hazırlık süresince. Şiir, şarkı, türkü ve müziğe ilgi duyanlara verilen önemin göstergesiydi bu yeniden servis hizmetimiz.
Şimdi Türkiye genelindeki şiir şarkı türkü müzik dostları ile paylaşyorum aynı servisi. Şiir yüklü duygularla gönlümden çağlayarak bir gece yarısı şiir gibi.

İşte Kılıçkaya Türküsü diyerek..




KILIÇKAYA TÜRKÜSÜ

Aldığın suların izi var bende..
Işık ol, balık ol, geri gel derim.
Yeşil çevrecinin sözü var bende..
Mavi etrafında yeşil ol derim.

Kılıçkaya gözyaşımı tut sakla,
Kabarınca etrafını sor yokla,
Kara Mehmet ile şafakta bekle..
Hayallerim gerçek olsun bil derim.

Aşığım, şairim, dilde türkümsün,
Bizim Hikmet ile yolda farkımsın,
Kelkit Vadisi''nde yunan kürkümsün..
Demek için mesaj atsan gel derim.

Umutlarım dilek olup dizilse,
Kardan adamların buzu çözülse,
Gerçeklerim projeye yazılsa..
Şebinbülbülüyle Şebingül derim.



Hikmet OKUYAR
Şair Yazar Gazeteci

Bu şiir toplam 615 kez okundu.
3.11.2009

Bu şiire henüz yorum yapılmamış.

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©