DUYURULAR

Nurettin UYTUN  AA HAYATI Şiiri



Facebook'ta Paylaş! Twitter'da Paylaş! Sık Kullanılanlara Ekle!
Harf Boyutu Küçült Harf Boyutu Normal Harf Boyutu Büyüt
Puanınız kaydedildi.
Teşekkür ederiz.
3,0
6
Şiire puan verin!

Nurettin UYTUN

AA HAYATI


AA HAYATI

Nurettin UYTUN

1924 yılında Elazığ''ın Çemişgezek İlçesi''nin Mescit mahallesinde doğdu.
1944 Yılında Elazığ''ın Sürsürü Köyü İlkokul Baş Öğretmeni olarak meslek hayatına atıldı.
1 Kasım 1947-30 Ekim 1948 Tarihleri arasında askerlik görevini Yedek Subay olarak yaptı.
Genel Müdür Yardımcılığı dahil, Milli Eğitim Bakanlığı teşkilatının çeşitli kademelerinde görevlendirildi.
Ankara İlköğretim Müfettişi iken 1977 Yılında kendi istegi ile emekli oldu.
İlkokul sıralarından bu yana uzun fasılalar vermesine rağmen, şiir yazmaya devam etti.
Orkun, Türkeli, Defne, Ozan v.b. dergilerde ve bazı mahalli gazeteler ile Tercüman ve Hergün gazetelerinde, zaman zaman müştear isimler de kullanarak, bir çok yazı ve şiirleri yayımlandı.
Kardeşi Göktürk Mehmet UYTUN''la birlikte Türkiye''de ilk defa ''Çocuk Gazete''sini çıkardı. Gazetenin Baş Makalelerini ve bazı imzasız sütunlarındaki yazılarını kaleme aldı.
İstanbul-Kadıköy''de ikamet etmektedir.

Eserleri
Hikaye Kitapları: ''Yemin'', ''Kahramanlık'' ve ''Vahşet''
Şiir Kitapları: ''Erguvanlar Açarken'' ve ''Muhabbet Kuşu''
3 hikaye kitabı ve 5 şiir kitabı basım aşamasındadır.

Kaynak:''OZAN DERGİSİ'' - Adana. Sayı:95-96, Şubat-Mart - 2000.

İsmailoğlu Mustafa YILMAZ

Bu şiir toplam 1.713 kez okundu.
11.12.2007

ahad bakır
ÇOK GÜZEL İŞİMİZE YARADI TEŞEKÜRLER

3.05.2013 14:01:11


Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©