DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

kasabamın hali başka

kasabamın hali başka


küçücük bir kasabada dünyaya gelmiş olmam ,herşekilde benim için avantajdı.doğarsın,gelişirsin,büyürsün,yaşarsın ve ölürsün.buraya kadar anlattıklarım hayatta olabilecek şeylerin fotokopisi.kasabamım hali başka inanın .avantajları saymakla bitmez.şöyle çarşıyı kolaçan edersin eve dönene kadar kırk kişi görürsün,hal hatır sorar oturur bir çay bahcesinde veya kahvehane de,bir yorgunluk çıkarır,hoş vakit geçirirsin.aman işe geç kaldım ,yok dolmuş bulamadım,eyvah otobüsü kaçırdım gibi sorunlarla karşılaşmazsın,çeker gidersin beş dakika sonra evdesin.

.kasabamın hali başka..herkez birbirini tanır,gidiş geliş,aliş veriş,samimiyet bambaşkadır.kimse kimseye, fazla yalan söyleyemez,kaçınır.bilirki yarın kokusu çıkar,ufak yerleşim alanlarının bir tek DEZ avantajı vardır,DEDİKODU...kimse buna ne mani olabilir ,ne önüne geçebilir,muTlaka bir yerden patlak verecektir.kasabamın hali başka,hiç paran olmasa bile bir ay parasız geçine bilecek avantaja sahipsindir.girersin bir kahveye içersin çayını paran yoksa çeker gidersin,kimse senin arkandan çay parası diye çağırmaz,çünkü aybaşında getireceğini bilir,BAyramlar..ah o bayramlar,bu kadarmı lezzetli olur,bu kadarmı harika olur.
kasabamın hali başka..bayramdan bir hafta önceden hazırlıklar başlar,herkezde bir huzur ve neşe vardır ,evin hanımları bir hafta önceden hazırlıklara başlar börekler, tatlılar, etler pilavlar baş köşede yerini alır ,o gün zengin fakir ayrımı yapılmaz,olmayanlar tesbit edilir onlarında aynı imkanlardan faydalanması sağlanır,bayram günü bütün kasaba bayrama hazırdır artık,basabada ( 3000 )üçbin hane varsa ,hepsinde aynı çeşitler mevcuttur ne kadar güze lbir gelenek,ne kadar ince düşünülmüş bir davranış.bayram sabahı erkenden kalkılır,evin erkekleri çoluk çocuk namaza giderler,adetlerin yerine getirilmesi ,yaşatılması başlı başına bir olaydır.namazdan çıkılır herkez bir birleriyle bayramlaşır hatır gönül alındıktan sonra evin yolu tutulur,ev bayramlaşmalarından sonra ,yemekler yenilir,içiler,sonra,önce yaşlılar olmak kaydıyla ziyaretlere gidilir,evin büyükleri ilk gün büyükler evde kalır,gelenler evde bulsunlar diye ,bu şekilde şen ,şakrak,huzurlu bir ortam da bayramlar yaşanır.

kasabamın hali başka..geçenlerde yolum büyükşehirlerden birine düştü,resmi dairede yaptıracağım işlemler yarım kalmıştı,işim öyleden sonraya kalmıştı, bir çay bahcesine gidip bir bardak çay içmek istedim,sitres ve sıkıntıyı dağıtayım dedim,amma sıkıntım içtiğim çayla birlikte ikiye katladı.garson bakarmısın..bir bardak çay getirirmisin dedim,garson..normal çayımız yok beğefendi ,sallama çayımız var dedi,getir kardeşim madem öyle bir bardak içeyim,dedim,ufak bir fincanın içinde sallama çay geldi, imamın abdes suyu gib iderlerya aynen öyle iyi kötü içtim, on onbeş dakika sonra kalktım ,çay parasını alırmısınız dedim ve elimede (50 )elli kuruş hazırladım ,garson geldi dört milyon demezmi,ALLAH, ALLAH dedim kendi kendime,birden şartellerim attı ,bende öyle pervasızlığa,haksızlığa v.s. hiç taammülüm yoktur,garsona dedimki..kardeşim,yan masanın hesabını istemedim, içtiğim bir bardak çay bilader,garson,tamam beğefendi dört milyon dedi,hayretler içinde kalmıştım,dedimki kardeşim...siz ya para saymasını bilmiyorsunuz, yada dayak yemediniz,bu ne ya ,dört milyona çay mı olur,ben bir kuruş vermiyorum,gidin patronunuzu çağırın ,gelsin hesabı mı o alsın .ama patron gelene kadar ben ortalığı karıştırdım,neyse patronları geldi,nedir kardeşim ,nedir ,zemzem suyu bundan ucuz,dört milyona çay mı olur,patronun dediği şu burası büyükşehir ,başka türlü geçinilmez.dedimki kardeşim madem öyle adam gibi çay demleyin ,dediki sen buraya akşam üstü gör,oradan çıktım, tabii utandılar ,baktılar pabuç pahalı benden para almadılar,işlerimi bitirdim dolmuşa binerken oradan bineyim ,şöyle bir bakayım dedim,vallahi içeride adım atacak yer kalmamış ,meğer ne kadar kazık yemeye meraklı insan varmış,meğer ne çok özlemişik kazık yemeyi.

kasabamın hali başka..sadece o mu, bakıyorsun insanlara oradan oraya ,oradan oraya koşuşturuyor telaşe ,sitres bir sürü hikaye,şimdi anlaşılıyor kasabamın değeri,şimdi anlıyorum,gurbetcinin hasretini,özlemini,altın kafese koysanda vatanım dediğini.kasabamın hali başka.



HİKAYE mehmet sancak
yaşanmış hikayesidir.

duyguların şairi
boyabat.lı
şair ve söz yazarı.

mehmet sancak / 19.03.2013

Bu yazı 408 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©