DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

SABRIMIZI TAŞIRAN DAMLALARDAN--DESİNLER DİYE--DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER

Bizim insanımızı anlamak, ne istediğini bilmek, marifet ister. Çünkü istediklerini, tersten söyler, yapmak istediğini tersten yapar. En son sözünü en başta söyler, önce söyler, sonra düşünür. Desinler diye neler yapar, neler. Bir kere modayı kesin takip eder. Modanın asıl amacı nedir. Moda kimlere hizmet eder.5 liralık şeylere 50 lira öder. Moda sana giymem değini giydirir. Yemem dediğini yedirir, farkına bile varmazsın. Senin aklın, fikrin desinler de. Bunu giysem ne derler, şunu giysem ne derler. Aynı elbiseyi birkaç kez giysem, fakir derler hakir görürler diye korkarsın, sağlının bile bozulmasına aldırmazsın.

Düşünce anlarsın, o zamanda kalkacak gücün, elin den tutacağın dostun olur mu? Kim bilir. Desinler seni kurtarır mı? Elbette hayır. Akıllı ol. Dinine, vicdanına, aklına danışmadan iş yapma. Sonunu düşünmeden hiçbir işe kalkışma DESİNLER DİYE iş yapılmaz, yapanlar hep kayıp eder. Ah, vah eder.

DESİNLER DİYE

GERÇEK DOSTLARI KÜSTÜRÜR BİZE,

İYİ GÜN DOSTLARI BULDURUR BİZE,

HUZURUMUZU, SAĞLIĞIMIZI BOZDURUR BİZE,

DESİNLER DİYE, DESİNLER DİYE,



ÜZÜNTÜLER, HASTALIKLAR BULDURUR BİZE

DÜRÜSTLÜĞÜMÜZÜ, EDEBİMİZİ KAYBETTİRİR BİZE,

YALANLAR SÖYLETİR, YANLIŞLAR YAPTIRIR BİZE,

DESİNLER DİYE, DESİNLER DİYE,



HELALLERİ, SEVAPLARI UNUTTURUR BİZE,

HARAMLARI, GÜNAHLARI BULDURUR BİZE,

SONUNDA HAYATI ZEHİR EDER BİZE

DESİNLER DİYE, DESİNLER DİYE.





NAMAZ KILMAYI PEK BİLMEZSİN,

CAMİYE, MESCİDE GİDERSİN,

ORUÇ TUTMAZSIN İFTARA GİDERSİN,

DESİNLER DİYE, DESİNLER DİYE,



BİLMEDİĞİN, KONULARDA AHKAM KESERSİN,

BİLMEDİĞİN YOLLARDA, TERSTEN GİDERSİN,

GÜNEŞLİ GÜNLERDE, FENERLE GEZERSİN,

DESİNLER DİYE, DESİNLER DEYE.



Değer mi hiç,” DESİNLER DİYE” bunca sıkıntılara katlanmaya. Ne diyelim Allah kurtarsın. Amin cümlemizi. Sık sık karşılaşırız, bilmediği işleri burnunu sokanlara, çok da kızarız. Meğer onlar şimdikilerden biraz daha kibarmış. Bunlar burunlarını sokmuyorlar, direk dalıyorlar. Birde bilmişlik taslıyorlar.

Alın size, bize, hepimize bir örnek; Gidiliyor bir cenazeye baş sağlığına veya cenaze namazına, ne yapacaklarını bilmediklerinden, biliyormuş gibi yapıp, birilerini taklit ediyorlar. Derken taklitçi bir millet olduk. Birileri bağırıyor yüksek sesle ”ALLAHU EKBER” Diğerleri hemen peşinden, tekrar, tekrar yeri mi? Zamanı mı? Düşünen var mı? Varsa da zaten cevap hazırdır. Duygu sömürüsü, yanlış edebiyat, gel de altından kalk. Hoca ve cemaat başlıyor. Cenaze namazına, bizim dalgıçlar hemen başlar ”ALLAHU EKBER, ALLAHU EKBER VEYA YA ALLAH BİSMİLLA ALLAHU EKBER” Açığı oradan kapatacak ya, tamam bundan sonra, Maçlarda, Mitinglerde, Toplantılarda nerede olursa olsun, olur mu? Hayır olmuyor. Gül dalında Karpuz, Ceviz ağacında kocaman, kocaman kabaklar düşer kafanı yararlar. Olur mu? Olmaz tabii.

Her şey, yerin de ve zamanın da güzel. Gül dalında, kabak yerde gerek. Neyin nerede söyleyeceğini bilmiyorsak, susmasını bilmek gerek, bilmediğimizi en kısa zamanda öğrenmek gerek, öğrenmeye şiirimizi okumakla başlamak gerek.



DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER



GÜNDE KAÇ KES KELİME-İ ŞEHADET GETİRİYORSUN Kİ?

GÜNDE KAÇ KES BAŞIN SECDEDE Kİ?

RAMAZANDA ORUCUN TUTUN MU Kİ?

DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER,



ZEKATINI, SADAKANI VERİYOR MUSUN Kİ?

HACILIĞININ GEREĞİNİ YAPIYOR MUSUN Kİ?

DOĞRULARIN YANLIŞLARINDAN ÇOK MU Kİ?

DİYORSİN Kİ ALLAHU EKBER,



HELALLER’İN, HARAMLARIN’DAN ÇOK MU Kİ?

ALDIĞIN EMANETLERİ ZAMANINDA VERDİN Mİ Kİ?

ALLAH(C.C) IN VERDİĞİ EMANETLERE SAHİP ÇIKIYOR MUSUN Kİ?

DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER,



YALAN SÖYLERKEN, HİLE YAPARKEN YÜZÜN KIZARIYOR MU Kİ?

HAK YOLUNDA, HAKKI İLE GİDİYOR MUSUN Kİ?

KUL KAKKINDAN, YETİM HAKKINDAN UZAK MISIN Kİ?

DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER,



ALLAH’IN (C.C) UN EMİR VE YASAKLARINA UYAR MISIN Kİ?

PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V) ’İN YOLUNDAN YÜRÜYOR MUSUN Kİ?

BİLDİKLERİNLE AMEL EDİYOR MUSUN Kİ?

DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER,

Evet! “DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER” iyi güzelde manasını biliyor musun? Nerelerde söylenir, nerelerde söylenmez, bilmezsin ne diye dilinden düşürmezsin, ölümde var pek düşünmezsin, ölüm en güzel “NASİHAT” tir. Bilmelisin şiirimizi okumalısın, nasihatini almalısın. Çünkü nasihat verilmez alınır.



N A S İ H A T



İDRAK EDENLERE EN GÜZEL NASİHATTİR ÖLÜM,

İNSANI GÜNAHLARDAN KORUYAN DOST TUR ÖLÜM,

KİMİLERİNİN ÜMİDİ, KİMİLERİNİN ÜMİTSİZLİĞİ DİR ÖLÜM,

ÖLÜM NASİHATTİR—NASİHAT, ÖLÜM,



KİMİLERİNE DERTTİR, KİMİLERİNE DERMANDIR ÖLÜM,

KİMİLERİNE ZULÜM, KİMİLERİNE KURTULUŞTUR ÖLÜM,

ADALETİ SAĞLAR, ADALETSİZLİĞİ ÖNLER ÖLÜM,

NASİHAT ÖLÜMDÜR—ÖLÜM NASİHAT,



KİMİLERİNE KORKU, KİMİLERİNE CESARET VERİR ÖLÜM,

İYİLİKLERİ TEŞVİK EDER, KÖTÜLÜKLERİ MEN EDER ÖLÜM,

KİMİLERİNİ CENNETE KAVUŞTURAN DOSTTUR ÖLÜM,

ÖLÜM NASİHATTİR—NASİHAT ÖLÜM,



KİMİLERİNİ CEHENNEME GÖTÜREN, DÜŞMANDIR ÖLÜM,

ŞEHİTLERE MÜJDE, GAVURLARA KAHIR GETİRİR ÖLÜM.

YARADANA HAKKI İLE KULLUK YAPANLARA DOSTTUR ÖLÜM.

NASİHAT ÖLÜMDÜR—ÖLÜM NASİHAT.


EYYUP AKMETİN / 2.01.2019

Bu yazı 119 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©