DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

10 Masal mı? bizimkinin başı belada



Orta bir, orta iki, Orta üçünü sınıfa gelince, yine bizim ki başka bir Şehre gitmek zorun da kalmış. Yine okul değişti, çevre değişti. Okullar karma kızlar erkekler karışık. Bizim son beşik biraz güler yüzlü olduğundan kızlarla arkadaşlığı çabuk ilerletmiş. Bu da bela demekmiş, öğrenecek çok şey var hayatta. Erkekler benim kızla fazla samimi olma. Bazısı hiç konuşma yoksa şöyle olur, böyle olur.
Bazı erkek öğrenciler bizim kinden den yaşça büyük, bazılarının askerlik çağı bile gelmiş. Bizimki de yine kısmete dayak düşmesin diye, okul çıkışı vın, her keslerden önce servis aracında yerini alır olmuş. Okul bitene katar böyle kaç babam kaç. Yakalanırsak da bir çare bulacağız. Yapacak bir şey yok. Neyse o yılı bizim ki kazasız belasız atlatmış. O zamanlarda Klasik lise, Düz lise, bir de sanat meslek lisesi varmış. Bizim ki düz liseye gitmek istemiş ama dinleyen yok. Klasik liseye gitmek istemiyor. Çünkü fizik, kimya, biyoloji derslerinin zor olduğunu öğrenmiş. Düz lisede bunlar yok, Sadece Fen bilgisi daha kolay. Neye bizimkini dinleyen yok. Kayıt işlemi klasik lise. Uğraş dur. Bir de ortaokuldaki sınıf arkadaşlarının çoğu orada, aman aman ne güzel! Koşmaya devan. Madem koşuyorsun, koşu ve hentbol takımına kayıt edilmiş Benden eğitimi öğretmeni taraşından. Şimdi biraz daha uzun mesafeleri koşacak bizimki, Hem bizimkine de yarar.. Koşmak çoğu belalardan kaçmak için idela. Yaralanan olmaz, yorulanlar olur, yorulmak nimettir bilene. Lise bir, ilkokul dört, aynı terane! İngilizce öğretmeni bizimkinin 4 olan notunu, yarım puan, sözlüden fazla verse direk geçecek. Mazeretin söylemiş, memleketimiz uzak bir sınav için gidip gelmeyelim. Olmaz olmaz bayan öğretmenimiz çok adil, güzel zaten herkes süper İngilizce konuşuyor memlekette, İngilizler bile şaşırır herhalde, bizimki hariç. Ancak ayını sınıftan bir bayan arkadaşı 3-3 olan notlarını ağlayarak, 5-5 yaptırmış ve sınıfını direk geçmiş Ahan da adalet. Söyledin mi sivri dilli oluyorsun. Eşitlik, Adalet, sıkıştılar mı bayanlar nazik olur.. hikaye.. İkinci yıl 14 dersin üçü beden 10-müzik10-iş bilgisi10, resim 10 hikaye diğer 11 ders zayıf. Anlaşıldı ki bizim yine memlekete dönme zamanımız gelmiş. 11 zayıf notla ikinci yarıyıla memlekete başlamış derslerine çalışmaya. Koşucu olduğu için spor kolu başkanı, temizliğe düşkün olduğu için temizlik kolu başkanı, koşuda başarılı olunca birde sınıf başkanı işiler iyi gidiyor. Dönmezse tersine. O da ne? Bizim ki bir kız öğrencinin yanında oturuyor. Edebiyat öğretmeni genç biri sen neden orada oturuyorsun? Bizimki de biz bir sırada üç kişi oturuyoruz. Bayan arkadaş da gel bura müsait. Bayan arkadaş bu gün gelmeyecek burada otura birisin dedi bizde geldik. Olurdu, olmazdı tartışmışlar. Bizimki yine bir keleğe gelmiş. Öğretmen bayağı genç seninle görüşeceğiz, yıl sonun da bizimki 11 zayıf dersin 9 unu düzeltmiş, hatta bir öğretmeniyle de not yünden yine tartışmış, öğretmen kopyamı çekiyorsun? Bu yüksek notları nasıl alıyorsun. Çalışmak da suç demiş bizimki. Bu sefer nasıl olmuşsa tüm sınıf bizim kine sahip çıkmış. Öğretmenim o kopya çekmez, biz hepimiz kopya çekeriz bir tek o çekmez. Hadi bakılım.. Öğretmen bozuldu mu? Sonra bir gün bizimkiyle yaka paça, küçük bir mevzudan dolayı, öğretmen sınıfı terk etmiş. Ertesin gün hatasını anlamış ki bizimkiyle arayı düzeltmiş. Yılsonu bizimki iki dersten bütünlemeye oradan da sınıfta kalmış. Bu işe diğer öğretmenlerde şaşırmış haliyle sen çalışkan biriydin, nasıl oldu bu iş Evladım? Senin kaldığın derslerden bütün lise den kalan yok ki bir tek sen kalmışsın. İngilizceyi kim haklıyla biliyor ki. Edebiyatında çoğundan iyi .. Okumayı bilmeyenler geçmiş…. Şöyle böyle derken bizimkinin bir yılı gitti, bir kızın yanında oturmaya ne önemeli mevzular.. İş başkada neyse büyüklük bizimkinde kalsın…


EYYUP AKMETİN / 4.10.2019

Bu yazı 84 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©