DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

22- MASAL MI? SÖZDE TATİL


Sözde yaz tatilinin son haftaları çalışmakla geçiyor. Meyve topluyor bizimki arkadaşlarıyla, Ağaçlara merdiven daya, sabahtan akşama kadar in-çık, in-çık kolay değil para kazanmak. Harcamak çok kolay, emeğine acımıyorsan.. Çalışma şartları zor, yemek konusu sakat, sabah peynir, zeytin çay, öğlen karpuz, üzün, peynir. Akşam hemen hemen aynı menü sulu sıcak yemek lüx olursa bayram..
Bir hafta böyle, iki hafta böyle, tüm çalışanlar hızla kilo kayıp ediyor. Bırak çalışmayı yürümeye ferleri yok. Ağır çekim gösterilen filmlerdeki gibi ağır, ağır yürüyor, ağır ağır çalışıyorlar. Patron efendi kızıyor bu temposuz çalışmaya. Ama bir şey diyecek yüzde yok, cesarette.. Çalışan insanın yiyeceği iyi olacak ki iyi çalışmasını da isteyesin.. Ha gayret bitti bitecek. İş bitti zaman geldi.. Çalışanların paralarını ödemeye. Tabii oluyor bu gün, yarın Sonunda paralarını alıyorlar.. Yok arkadaş yok. Böyle çalışıp para kazanmak işkence gibi.. Okuyup bir devlet memuru falan olmak lazım.. Yoksa böyle insanlar insanı ya delirtir, ya da katil ederler.. Okullar açılınca derslere ağırlık ver biran önce şu okulu bitir.. Bir memurluk kap yoksa bu gidiş pek iyi değil.. Hiç olmazsa devlet paranı nasıl olsa verir.. Kavgasız gürültüsüz.. Okula yine başlıyorlar arkadaşlardan pek değişen yok. Hemen hemen aynı kadro iki üç yeni gelen var ama bizi ilgilendirmez diyor bizimki.. Aradan biraz zaman geçer.. Bizimki komşusunun oğlunun ölümüne sebep olan kızla karşılaşır. Çarşaf giyinmiş sözde yasta.. Kıza sorar olanlar doğrumu, yoksa dedikodumu diye?.. Kız da ben ona ümit vermedim. Birkaç kez konuştuk.. Ben ona ben buralardan biriyle evlenmem dedim.. Ben bağ-bahçe işlerini sevmiyorum. İstanbul da çalışan bir memur veya bir zenginle evlenmeyi istiyorum dedim.. Daha sonrada hiç görüşmedik.. Arkadaşlarına uymuş içmişler, birkaç kez bizim evin önünden geçmişler.. Ben ilgilenmedim.. Son gelişinde bizim taştan balkona hızla çarpmış.. Hemen hastaneye kaldırmışlar.. Bende çok üzüldüm.. Ama elden bir şey gelmiyor.. Kendisine defalarca söyledim. Ben senin annene gelinlik yapmam.. Dinlemedi.. Suç kimde? Suç bütün her keste.. Kimse ne haddini biliyor, ne kedini, nede Yüce Yaradanını cahilce yaşıyor cahilce ölüyoruz.. Kimi aileler erkek çocuklarını çok sever şımartır. Kimileri kız çocuklarını çok sever onu çok şımartır.. Onlarda sanırlar ki bu dünyada bizden başka değerli insanlar yok. Her istediklerini yapabileceklerini sanırlar. Maalesef çok yanılırlar.. Sonra başlarına gelenlerden ders alırlar mı? Hayır. Zaman içinde o kişiler bir anı olurlar sonra unutulurlar.. Asıl film ölen için yeni başlar ve sonsuza kadar sürür.. Ya cennetliktir görülmemiş güzellikler içinde bekler hesap gününü, ya da cehennemliktir görülmemiş azaplar, korkular içinde bekler hesap gününü.. Hesap gününün hesabını iyi yapmak lazım! Çünkü tekrarı yok..



EYYUP AKMETİN / 3.11.2019

Bu yazı 48 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©