DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

23- HİKAYE Mİ? KAN KARDEŞLERİMİZ OLUYORUZ

Bizimki bunları düşünürken, çevresine şöyle bir bakıyor. Her kes kendi aleminde, ölüm var mı diye sorsan çoğu bildiğini sanır.. Oysa bilenler çok azdır. Ölümü yaşarken ölenlere sormak gerek. Kim tanır ki öylelerini, herkes eğlencede, lak, lakta, sorsan ölüm onlara çok uzaklarda. Belki öyle ama aniden geliveriyor. Randevu istemiyor, ek süre vermiyor. Bizimki boş ver diyor.. Bir akıllı biz miyiz, ölümü fazla düşünme kafayı bozarsın derler. Zaten hep derler. O ne der? Bu ne der? Büyüklerimiz ne der.. Hakkımızda kim ne der diye düşünerek yaşamak çok zor.. Şimdilik kafana göre takıl, Yüce Yaradana sığın bakarsın sana da aklı başında biri denk gelir.. Biraz bir şeyler öğrenirsin.. Kaderinde ne varsa o olur.. Derken yanına sınıf arkadaşlarından bir kız gelir konuşurlar.. Kız durduk yerde kan kardeşi olalım mı? O nereden çıktı durup dururken. Modaymış kan kardeşliği, öyle kolay oluyor mu? Bizimki şaşırır. Bizim bildiğimiz kadarıyla, birisine kan verirsin.. Öyle kan kardeşi olunur. Bunun modası nasıl oluyor? Kızda parmağımızı biraz kanatacağız ve birbirinin üzerine koyacağız, biraz bekleyeceğiz, olduk kan kardeşi.. Bizim ki hemen olmaz öyle şey.. Kardeş gibidir, kan kardeşleri sorumlulukları var. Olur mu öyle oldu bitti.. Hem sağlık açısından tehlikeli ya biri hasta olsa, bir birlerine bulaştırırlar. Kız ısrar eder bizimki de olmaz.. Tabii kızlar hemen küser bu durumdan bir çok manalar çıkarırlar.. Kendi çıkarmasa da diğer kızlar ona severek yardım ederler..
Alttan vurur üsten çıkarlar, kızın aklına neler sokarlar neler. Kız bir, iki ders sonra yene gelir bizim kinin yanına. Neden benimle kan kardeşi olmuyorsun? Yoksa beni .. ne beni.. Anlamıyor bizimki önce, sonra bir arkadaşı kulağına fısıldayınca anlıyor. Hadi bakalım uğraş dur, nereden çıkıyor böyle manyak manyak fikirler.. Kan kardeşi olmazsan sınıf arkadaşlarım yanlış anlarmış.. Neden acaba? Başka bir niyet mi var? Bizimki bakmış bu iş çok su götürür. Hadi olalım bakalım.. Hayırlı bir şey değil ama kızların diline düşeceğine lağım çukuruna düş daha iyi. Yedin ayvayı der sınıftaki diğer bir kız arkadaşı.. Anlarsın yakında. Ne yapalım aşağı tükür olmuyor, yukarı tükür, kendi kendine tükür. Öylede yandık, böylede, bekle gör gününü. Bir hafta sonra kan kardeşliği talepleri artar. Ne oluyor bu kızlara arkadaş.. Kafayı yememek elde değil.. Kızların olmadığı bir okul olsa bir dakika durmam kaçarım bu ne arkadaş. Zaten din kardeşiyiz. Yetmiyor mu?



EYYUP AKMETİN / 3.11.2019

Bu yazı 53 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©