DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

Neylesin Sultan Mahmut

Sultan Mahmut Padişahlığında ülkede bazen gezermiş.
gezdiği yerlede bir gün yoksul birine raslamış.
Vezirlerine ferman buyurmuş :gidin bakim o kişi gerçekten nasıl hali bi inceleyin demiş..

Gitmişler padişahın adamları o yoksulun evine ,baksalarki gerçekten yoksul biri..
Hemen demiş o yoksula akşam yemeğinde börek verelimde yesin bari demiş..

tepsinin altına çil çil altınları dizddirmiş,o fakirin evine haber salınmış..gelsinde padişahımın ikramını alsın diye...
Adam gitmiş saray’a padişahın hazırlattığı tepsiyi almış..sağol padişahım .evinin yolunu tutmuş...Size Allah daha uzun ömür versin çok yaşa padişahım demiş..
yolda bir adam karşısına çıkmış...amca o ne elindeki...demiş..

Yoksulda :padişahımın ikramı demiş...
Adam:amca sana para vereyim onu bana ver..
.
fazlası ile vereyim istersen...olmazmı demiş..zaten size fazla gelir ne yapacaksın verdiğim para size bir kaç gün yeter demiş....bakmış yoksul paranın sesini duyunca ikna olmuş...vermiş..tepsiyi...

Padişah adamlarına :bakın bakim o yoksul’un halinda bir değişiklik varmı?
demiş..gitm,şler padişahın adamları,yoksulın halinde bir fark edeilebilecek bir şey görememişler.

Tekrar bir hediye göndereyim demiş..padişah ikinci seferde baklava hazırlatmış...yine tepsinin altı altınla dolu....
yine yoksulu çağırtmış huzuruna al bakim bu hediyenide git rahat et demiş...
Adam almış yine hediyeyi evinin yolunu tutmuş...

Dururmu uyanık adam yine karşısına çıkmış...
yoksul ile hasbihal ettikten sonra...tekrar demiş:amca size bu tepsi çok gelir ben sana fazlası ile vereyim al bu parayı rahat et bir kaç gün demiş...
yine adam dayanamamış satmış baklavayı...

tekrar padişah adamlarını yollamış bakıtmış yoksulun halinde bir değişme varmı diye
,yine yokmuş bir değişiklik...adamlar gitmişler padişaha durumu anlatmışlar
.padişah:tamam demiş,çağırın o adamı yanıma gelsin demiş..
çağırmışlar adamı gelmiş padişah’ın yanına
padişah vezirlerini çağırmış demiş "açın hazinenin sandığını verin eline bir kürek ne çıkarsa onu verin" demiş..
Vezirler açmış hazine sandığını çağırmışlar yoksulu
Amca al küreği bir kürek te ne çıkarsa senindir demişler..

adam heyecandan küreği altın yığınına doğru uzatmış ve sokmuş ,sonra küreği çekmiş bakmış bir altın,baksaki tersine küreği kullanmuş..bir altında tekrar düşmüş.
Padişah adamı huzzuruna çağırmış:ne yaptın alabildinmi hakkını demiş...

inşallah bu aldıkların ömür boyu seni rahat ettirir demiş,
adamda skıla sıkıla aalamadım devletlim demiş...Durumu vezirlerinden dinlemiş ve demişki adamın yanında:Vermeyince mabut ,
neylesin Sultan mahmut.....



Mehmet Ali Ünsal / 8.07.2011

Bu yazı 726 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Gönderen: pasadedegs

cok güzel bir hikaya elinize salık.

9.07.2011 11:17:04

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©