DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

18 MASAL MI? ALSANA SÜPRİZ

Bizimki yılın son koşu yarışmasında ilk 6’ya girerse, tatil süresince 2-3 ay kampa girecekmiş. Koş, koş aman ha gaza gelme! Sınıf’ta kalmak var işin içinde. Birinci vazife sınıfını geçmek sonra koşu olsa da olur olmasa da. Zaten ünlü olmak iş değil. Sanki belaları üzerine çeken mıknatıs gibi oluyor insan. Akıllı ol, öncelik derslerin.
Sınavlar peş, peşe koşu antremanlarına devam, yetmez bir sürpriz daha Beden Eğitimi Öğretmenimizden, Bizimkine sen bu yarış da yıldızlarda değil, gençlerde koşacaksın, 4 km koşu oldu mu sana 10 km. Hayırlı olsun.. Hadi bakalım gördün mü süprizin güzelliğini. Neden diye sormaya gerek yok. Gençlerde koşacak beyler hep kaytarmada. Öğretmende sözde onlara ceza bizimkine Sözde mükâfat. Son sınavlara gelmeden şu koşu yarışması bitse de rahat bir nefes alsak diyor bizim ki. Neyse koşu günü sonunda gelmiş. Bizim koşucular koşunun başlayacağı yerde hazır. Kaymakam tören alanına gelir gelmez yarış başlayacak. Bizimkinin öğretmeni sen ısınma hareketlerine başla, az bir zaman kaldı. Ağır ağır koş, ördek yürüyüşü-kaz yürüyüşü, otur-kalk, şınav çek, mekik çek, bir haber gelir. Kaymakam bey yarım saat gecikecekmiş, Bizimkinin öğretmeni sen ısınmaya devam et. Devam ette 1 saate yakın ısınma hareketlerimi olur? Koşu başlamadın bizimki yorulmaya başlar. Bir düdük toplanın! Toplanın! Kaymakam bey gelmiş. 1-2-3 başla 10 km. 5 km in-çık, 5 km yokuş yukarı koş, babam koş. Koşu sonunda bizimki yarışı zor bitiriyor. Birde Öğretmeninden birer tokat yiyorlar. Hele sen bizimkine diyor tabii olarak, sana çok güvenmiştim. Tokadı at git. Al sana bir sürpriz daha oldu mu şimdi? Oluyor. Bizimki anlamış hayat bu. İşini bilmeyenlerle yol gidilmez. Birde üste çıkarlar. Sen yıldızlarda 4 km koşacak koşucuyu, 10 km koşturmaya kalk, birde bir saat ısın.. Suçta senin. Neyse gün ola harman ola. Bizimkinin morali bozuk birde görenler hayırdır. Seni ön saflarda göremedik, kimi senin için iddiaya girdik, bir hindi kaybettik. Soru soran sorana. Sanki dünyanın sonu! Bizim ki hiç birine aldırmıyor. Dışarıdan gazel okumak kolay diyor içinden. Bu iş de bitti, sıra son sınavlarda, bizimki son gayretle sınıfını geçmeyi başarıyor. Yarışı kazanan arkadaşlarının bazıları sınıfta kalıyor. Alsana sürpriz, alsana Mükâfat! Sanki sınıf geçenler hakkıyla geçiyor. Çoğunluk kopya çekiyor. Herkesler biliyor, sanki umursanmıyor. Bazı öğretmenler yapmayın, hırsızlıktır yakalarsam sıfırı çakarım dese de kimsenin pek umurunda değil. Sonrada taktir, teşekkür al. Ne güzel değil mi?

02.10. 2019


EYYUP AKMETİN / 6.10.2019

Bu yazı 47 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©