XV.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri
   80. Ez Zahir a.Tanım : Hakimler Hakimini Yüce Mevlanın bu ismi şerifi,var olduğu aşikar olan,mevcudiyeti sarih olarak belli oolan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Hadid Suresi Ayet 3,Mülk Suresi Ayet 19,Fatır Suresi Ayet 3, Kaf Suresi Ayet 6-7,Enam Suresi Ayet 95-97,Aliimran Suresi Ayet 191. 81. Et Tevvab a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,tevbeleri kabul buyuran ve günahları bağışlayan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 160,Zümer Suresi Ayet 53,Nisa Suresi Ayet 17-18, Yunus Suresi Ayet 90-91,Tevbe Suresi Ayet 118,Nur Suresi Ayet 10. 82. Er Rauf a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok esirgeyen,sonsuz merhametli,çok acıyan,şefkatı ve merhameti engin olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 143,Aliimran Suresi Ayet 30,Hac Suresi Ayet 65. 83. El Afüv a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok affedici olan merhameti bol olan.bağılaması sonsuz ve engin anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nisa Suresi Ayet 17,149,Nahl Suresi Ayet 61. 84. El Müntekim a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,kenrdisine asilerden dilediğinden intikam alan,suçluları cezalandıran anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Zuhruf Suresi Ayet 55,Mümin Suresi Ayet 10,Kıyamet Suresi Ayet 34-36, Duhan Suresi Ayet 16. 85. Muksit a. Tanım : Her eksikten münezzeh olan Yüce Yaratıcının bu ismi şerifi, yaratılanları tekrarlayan,idare eden, yaşatan, mahlükatı birbirine muhtaç eden, bütün işlerini yerli yerinde kılan,her şeye yetişen,her şeye yapmaya muktedir anlamına anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Yunus Suresi Ayet 3,Fatır Suresi Ayet 41,Tevbe Suresi Ayet 21,Yunus Suresi Ayet 64,Fussilet Suresi Ayet 31-32,Şuara Suresi Ayet 23,Meryem Suresi Ayet 7,Saffaf Suresi Ayet 101. 86. El Malikul Mülk a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,mülkün ebedi,ezeli ve gerçek sahibi,alemlerin sahibi anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : İbrahim Suresi Ayet 8,Ali İmran SuresiAyet 26. 87. Zül Celali Vel-ikram a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi, azamet ve büyüklük sahibi,celal ve ikram sahibi,kerem ve ikram sahibi anlamına gelmektedir. b.Kur’andaki Yeri : Rahman Suresi Ayet 78,Fatır Suresi Ayet 21,Zuhruf Suresi Ayet 71,İnsan Suresi Ayet 21. 88. El Cami a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,istediğini istediği yerde toplayan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 148,Nisa Suresi Ayet 140,Ali İmran Suresi Ayet 9. 89. El Mani a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,dilediğine engel olan ve tuzak kuran,ansızın yakalayan,kulun kula kurduğu tuzaktan daha üstün bir tuzakla karşılık veren,istediğinin yapılmasını ve istemediğinin yapılmamasını isteme yetkisine sahip olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Enfal Suresi Ayet 30,Sebe Suresi Ayet 33,Rad Suresi Ayet 42, İbrahim Suresi Ayet 46, Yunus Suresi Ayet 21. 90. El Ganiyy a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok zengin,her şeyden müstağni,hiçbir kimseye muhtaç olmayan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Fatır Suresi Ayet 15,44,Tegabün Suresi Ayet 6,Nisa Suresi Ayet 131,İbraim Suresi Ayet 8. 91. El Muğni a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,dilediğini zengin hale getiren, anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Necm Suresi Ayet 48,Müminun Suresi Ayet 55-56,İnsan Suresi Ayet 11-12. 92. En Nafi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hayır ve yarar sağlayan şeyleri yaratan ve bunlrdan dilediklerini yararlanıran,yardım eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Saffat Suresi Ayet ı6,171,172,Funkan Suresi Ayet 31,Rum Suresi Ayet 47, Nur Suresi Ayet 55, Mümin Suresi Ayet 51. 93. En Nur a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,alemleri nurlandıran,arzu ettiği insanlara ve gönüllere nur yağdıran anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nur Suresi Ayet 35-36,40,Zümer Suresi Ayet 22,69,Enam Suresi Ayet 69,122, Ahzap Suresi Ayet 45,46,243,Hadid Suresi Ayet 9,12,13,19,20,21,22,23,Maide Suresi Ayet 15-16,Bakara Suresi Ayet 257. 94. El Baki a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,varlığı deva eden,fani olmayan,ölümsüz,kalıcı,devamının sonu yok anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Rahman Suresi Ayet 26-27,,Hac Suresi Ayet 45,Kasas Suresi Ayet 60 95. El Hadi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hidayet veren,hidayet lütfeden,doğru yola eriştiren anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Hac Suresi Ayet 54,Bakara Suresi Ayet 4,5,6,7,Kasas Suresi Ayet 56. 96. El Bedi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,eşsiz bir biçimde yaratan,örnek olmadan yaratani anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 117,,Araf Suresi Ayet 29,Enam Suresi Ayet 101. 97. El Varis a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,bütün servetlerin hakiki sahibi,servetlerin geiçi sahibleri yokluğa dönrdükten sonra varlığı devam ederek servetlerin asıl sahibi olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Kasas Suresi Ayet 58,Kaf Suresi Ayet 103,104,Hicr Suresi Ayet 23, Enbiya Suresi Ayet 89. 98. Es Sabur a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok sabırlı,sabrı sonsuz, tahammülü çok,tahammülü sonsuz anlamına gelmektedir. a..Kur’andaki Yeri : Hud Suresi Ayet 115,Ali imran Suresi Ayet 17,200,Bakara Suresi Ayet 45,250, İnsan Suresi Ayet 12,24,Keyf Suresi Ayet 67,68,69,72. 99. El Reşid a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeyi hedefine ulaştıran,en iyi şekilde gözeten,bütün varlık üzerinde gözcü olan,en iyi şekilde yöneten, bütün varlığı kontrölünde bulunduran,en iyi idare eden anlamına gelmektedir. b.Kur’andaki Yeri : Nisa Suresi Ayet 1,28,Ahzab Suresi Ayet 52,Bakara Suresi Ayet 185, Hac Suresi Ayet 78,Kamer Suresi Ayet 17,İnşirah Suresi Ayet 1-6, Leyl Suresi Ayet 1-10.
      Tarih: 29.03.2013 14:27:07 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.