BİLİM VE TEKNOLOJİ(BÖLÜMVll)
   Aslında Bilim ile Teknoloji kapsam ve anlam yönünden birbirinden farklı terimleri içermektedir. Bilim henüz keşfedilmemiş fakat keşfe kapalı olmayan gerçek ve kuralları bulma çalışması olurken,tenkoloji bilim tarafından bulunan gerçeklerin pratik hayata geçirilerek,o konuda uzmanlaşılması şeklinde kendini göstermektedir.Yani, tenkolojiye;bilimin tekniğidir,dersek yanılacağımızı tahmin etmiyorum.Teknoloji bilimle limitlenir, bilimin bulduğu gerçeklerle sınırlanırlanmasına karşılık bilimin sınırsızlığı gözönüne alınırsa teknoloji bilime muhtaçtır.Aynı zamanda bilimde bir noktadan sonra teknolojiye muhtaçtır. Yani başlangıç noktası olan bilimin bir noktadan sonra ilerlemek için teknolojiden faydalanması söz konusudur. Bilim ve toknoloji ayrılmaz iki olgu olup,birbirine muhtaç olan iki bütünün mütemmimidirler; tabir caiz ise kimya bilimindeki bileşke gibidirler; bilim ve toknoloji birleşerek sanki ayrı bir bileşke meydana getirmişlerdir. Esasen bilim ve toknoloji farklı kabul edilmiş,ancak eş anlamlı kelimeler haline gelmiştir. Devletlerin gelişmeşi ve kalkınması ,halkının mutluluğu,uluslararası camiadaki durumu, ağırlığı bilime ve teknolojiye bağlıdır, dersek mübalağa etmemiş oluruz. Gerçekten bir devlette bilim ve teknoloji ne kadar ileri ise o devlet o kadar ileridir.
      Tarih: 29.08.2013 15:05:06 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.