Xll.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri
    45. El Celil a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi, büyüklük ve ululuğunun pek yüce olaması,sıfat ve-isimleriyle her türlü büyüklüğün kendine ait olması,kuvvetinin sonsuz olması, üstün kuvvetli anlamına gelmektedir. a. Kur’andaki Yeri : İbrahim Suresi Ayet 47,Mücadele Suresi Ayet21,Ali İmran 4,18,Yunus Suresi Ayet 65. 46. El Kerim a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,kerem sahibi,ihsan sahibi,kerem ve ihsanı bol,çok cömert anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Neml Suresi Ayet 40,infitar Suresi Ayet 6-8,İnsan 1-3,Alak Suresi Ayet 1-8. 47. El Vasi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,cok geniş,kapsayan, koruyan, kuşatan,ilmi ve bilgisi bol olup bütün alemi ve kullarını kuşatan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Maide Suresi Ayet 54,Bakara Suresi Ayet 115,Ali İmran 73,Münafikun Suresi Ayet 7. 48. El Hak a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,varlığı hak olan,varlığı gerçek olan,varlığı değişmeden duran,evveli ve ezeli,eşi benzeri olmayan,en üstün kuvvetli,çok şerefli anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Lokman Suresi Ayet 30,Taha Suresi Ayet 114,Hac Suresi Ayet 6,Kef Suresi Ayet 44. 49. El Vedud a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,kullarını seven,sevilmeye layık olan,kullarını rahmet ve rızasına erdiren,çok şerefli anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Buruc Suresi Ayet 14,hud Suresi Ayet 90. 50. Es Şehid a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,bütn varlıklara şahit olan,her yerde hazır ve nazır olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : İsra Suresi Ayet 96,Mücadele Suresi Ayet 6-7,Nisa Suresi Ayet 166,Yunus Suresi Ayet 46,61,Fussilet Suresi Ayet 53. 51. El Hakim a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hikmet sahib,sağlam,muhkem,en iyi hüküm veren,kullarını yargılayan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 24,Bakara Suresi Ayet 32, Tevbe Suresi Ayet 71,Hicr Suresi Ayet 25. 52. El Bais a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,dirilten,peygamber gönderen, uyandıran.haber vereni anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 28,213,Aliimran Suresi Ayet 101,Naziat Suresi Ayet 10-11,Yasin Suresi ayet 78,79,Rum Suresi Ayet 19,50. 53. El Vekil a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,işini Alaha bırakanların işini kendisinden daha iyi ve hiç zararsız yapan,en iyisini yapan,düzelten ve en makbulünü temin eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nisa Suresi Ayet 81,Lokman Suresi Ayet 22,Ali İmran Suresi Ayet 173,174,Müzzembil Suresi Ayet 9.Tevbe Suresi Ayet 51 54. El Mübdi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,mahlükatı örneksiz ve yoktan yaratan,şekillendiren ve düzenleyen,süsleyen anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : İngitan Suresi Ayet 6-8,Mümin Suresi Ayet 64,Ali İmran Suresi Ayet 6. Tegabün Suresi Ayet 3,Hasr Suresi Ayet 24. . Hucurat Suresi Ayet 37,Muhammed Suresi Ayet 14. 55. El Metin a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok sağlam,sarsılması mümkün değil,yegane galip,asla yenilmeyen,en üstün kuvvetli,çok şerefli anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Zariyat Suresi Ayet 58,Hac Suresi Ayet 74,Hakka Suresi Ayet 13,14,15,16,Zümer Suresi Ayet 67. 56. El Muhsi a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi, nesneler sonsuzda olsa sayısını bir bir tesbit ederek bir düzene koyan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Meryem Suresi Ayet 94,Mülk Suresi Ayet 14,Mücadele Suresi Ayet 6.
      Tarih: 29.03.2013 13:25:56 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.