Xl.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri
   32. El Habir a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeyden haberdar olan,her nesnenin iç yüzünü en iyi bilen anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 8,Aliimran Suresi Ayet 180,Enam Suresi 103,Furkan Suresi Ayet 58,Lotman Suresi Ayet 34. . 33. El Kebir a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok büyük,en büyük,ondan başka büyük yok anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Rad Suresi Ayet 9,Hac Suresi Ayet 62,Lokman Suresi Ayet 30. 34. El Azim a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,azametli olan,pek büyük,çok üstün, en üstün kuvvetli amına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Şuara Suresi Ayet 4,Bakara Suresi Ayet 255. 35. El Aliyy a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok yüce,istediğini yücelten anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Şuara Suresi Ayet 51,Bakara Suresi Ayet 255. 36. El Gafur a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,çok affedici,affetmeyi seven,affı çok olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nisa Suresi Ayet17, 149,Nahl Suresi Ayet 61. 37. Eş Şekur a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,ziadesiyle karşılık veren anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Tekabün Suresi Ayet 17,İbrahim Suresi Ayet 7,Nisa Suresi Ayet 40. Şuara Suresi Ayet 23,Fatır Suresi Ayet 30,340. 38. El Halim a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hilm ve musamaha sahibi olan,çok yumuşak başlı olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 255,İsra Suresi Ayet 44,Ali İmran Suresi Ayet 155,Fatır Suresi Ayet 41. 39. El Hafız a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi.koruyan,gözeten, muhafaza eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Hud Suresi Ayet 57,Fecir Suresi Ayet 17,Sebe Suresi Ayet 21,Şuara Suresi Ayet 8. 40. El Mucib a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,dualara karşılık veren,dualara icabet eden,duaları kabul eden anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Bakara Suresi Ayet 186,216,İsra Suresi Ayet 11,Araf Suresi Ayet 194. 41. El Mukıt a. Tanım : : Hakimler Hakimini Yüce Mevlanın bu ismi şerifi,rızık temin eden, mahlükatını rızıklandıran, bütün yaratılanların azığını veren,aç bırakmayan anlamına gelmektedir. a.Kur’andaki Yeri : Zariyat Suresi Ayet 58,Mülk Suresi Ayet 21,Fatır Suresi Ayet 3, Secde Suresi Ayet 17,Duha Suresi Ayet 43,44,45,46 Yunus Suresi Ayet 31,Nur Suresi Ayet 38. 42. Er Rakıb a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,rakabe eden,denetleyen, gözeten, kontrol eden,gözcü ,kullarının işlerini kontrolu altında tutan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Nisa Suresi Ayet 1,Ahzab Suresi Ayet 52. 43. El Hasib a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,hesaba çeken,hesab gören, yargılayan, soruşturan nlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Ahzab Suresi Ayet 39,Nisa Suresi Ayet 6,86. 44. Et Darr a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi, elem ve zarar verici şeyleri hikmetinin gereği olarak yaratan anlamına gelmektedir.Yüce Allahü Teala, zarar veren şeyleri yaratmıştır. Fakat onlardan zarar görmemizi değil, aksine bunların maddi-manevi bütün zararlarındandan sakınarak korunmamızı emretmiştir b. Kur’andaki Yeri : Yasin Suresi Ayet 21,23 ,Zümer Suresi Ayet 38.
      Tarih: 29.03.2013 11:55:07 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.