lXV.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri
   69. El Ehad a. Tanım : Hakimler Hakimi yüce Yaradanın El Ehad ismi şerifi kendinden başka ilah olmayan,tek olan,tek yaratıcı,ortağı olmayan,benzeri ve dengi olmayan anlamına gelmektedir. b.Kur’andaki Yeri : Hac Suresi Ayet 73,Rad Suresi Ayet 16, Bakara Suresi Ayet 255, Nisa Suresi Ayet 171. 70. El Kadir a. Tanım : Hakimler Hakimi yüce Yaradanın El Kadir ismi şerifi kudret sahibi,dileğini istediği gibi yapan,tek, üstün anlamına gelmektedir. b.Kur’andaki Yeri : Fussilet Suresi Ayet 30,Fatır Suresi Ayet 40,44, Meariç Suresi Ayet 40-41. 71. Es Samed a. Tanım : Hakimler Hakimi yüce Yaradanın Es Samed ismi şerifi hiçbir şeye muhtaç olmayan, tek hacet ve dilek merci anlamına gelmektedir. b.Kur’andaki Yeri : İhlas Suresi Ayet 2,Nisa Suresi Ayet 139, Neml Suresi Ayet 62, En”am, Suresi Ayet 64. 72. El Muktedir a. Tanım : Hakimler Hakimi yüce Yaradanın El Muktedir ismi şerifi her güçlüye gücü yeten,üstün kudret sahibi,kendinden başka güçlü yok anlamına gelmektedir. b.Kur’andaki Yeri : Keyf Suresi Ayet 45,Kasas Suresi Ayet 38,39-40,Zuhruf Suresi Ayet 42,51, Ankebut Suresi Ayet 39-40,Kamer Suresi Ayet 42. 73. El Mukaddim a. Tanım : Hakimler Hakimi yüce Yaradanın El Mukaddim ismi şerifi dilediğini öne alan anlamına gelipmektedir. b.Kur’andaki Yeri : Nahl Suresi Ayet 61,Araf Suresi Ayet 34, İbrahnim Suresi Ayet 42, Hicr Suresi Ayet 5,İsra Suresi Ayet 11. 74. El Evvel a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,balangıcı olmayan,ilk,başlangıcı bilinmeyen anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Hadid Suresi Ayet 3. 75. El Ber a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,kullarına karşı iyiliği bol olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Tur Suresi Ayet 28,Nahl Suresi Ayet 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18. 76. El Batın a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,gizli,bilinmeyen,zatı ve ahvali gizli, bilinmeyen ,eşi benzeri olmayan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Hadid Suresi Ayet 3,Enam Suresi Ayet 103. 77. El Müteali a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,aklın tasavvur ettiği her şeyden aşkın ve yüce olan,eşi benzeri olmayan,çok şerefli anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Taha Suresi Ayet 114,Hac Suresi Ayet 73-74,Kamer w Suresi Ayet 49,53,Araf Suresi Ayet 190,Neml Suresi Ayet 63,Rum Suresi Ayet 40. . 78. El Ahir a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,sonu olmayan,nihayetsiz,her şey yok olduktan sona var olan anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Hadid Suresi Ayet 3,Rahman Suresi Ayet 26-27. 79. El Vali a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,en üstün idareci,bütün varlıkların idaresi üstünde olan,idareciliğinin eşi ve benzeri yok,tüm varlıkları varlığn şerefine yaraşır şekilde idare eden,eşi benzeri olmayan idare anlamına gelmektedir. b. Kur’andaki Yeri : Yunus Suresi Ayet 3,Fatır Suresi Ayet 41,Tevbe Suresi Ayet 21,Yunus Suresi Ayet 64,Fussilet Suresi Ayet 31-32,Şuara Suresi Ayet 23,Meryem Suresi Ayet 7,Saffaf Suresi Ayet 101. 80. Ez Zahi a.Tanım : Hakimler Hakimini Yüce Mevlanın bu ismi şerifi,var olduğu aşikar olan,mevcudiyeti sarih olarak belli oolan anlamına gelmektedir. Kur’andaki Yeri : Hadid Suresi Ayet 3,Mülk Suresi Ayet 19,Fatır Suresi Ayet 3, Kaf Suresi Ayet 6-7,Enam Suresi Ayet 95-97,Aliimran Suresi Ayet 191.
      Tarih: 29.03.2013 13:32:06 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.