BİLİM VE TEKNOLOJİ(BÖLÜMVlll)
   Eğer bilim ve teknoloji geri ise buna bağlı olarak devletinde geri olacağı kuşkusuzdur. Devletlerin gelişmeşi ve kalkınması ve devletin tebaasını refaha erdirmesi,dış dengesi ve ağırlığı,Uluslararası barışa katkısı ile bilim ve teknoloji arasında doğru orantı olup,bunlar birbirine Pareleldir. Birinin kuvvetli veya zayıf olması diğerini etkiler.Zayıf olan devletin bilim ve teknoloji de ileri olması düşünelemeyeceği gibi, bilim ve teknoloji de ileri olan bir devletinde zayıf olacağı düşünelemez.Hatırı sayılır bir devlet olmada Bilim ve teknoloji bir ülkenin temel taşıdır, demek mümkündür. Devletlerin hayatiyetinde bu kadar önemli olan bilim ve teknoloji devletin tekelinde ve korumasında olmalıdır.Başka bir deyişle; bilim ve teknoloji subjektif tasarruflarda kalmayarak,objektif tasrruflara ulaşarak,orada kalmalı ve en gelişmiş haline ulaşmalıdır. Bilim ve teknoloji devletin tekelinde olursa ancak o zaman gerçek ifadesini bularak,o devleti hatırı sayılır ağır bir devlet yapacaktır. Bilim ve teknoloji devletin tekelinde (Objektif tasarruf) değil,subjektif tasarruflarda kalırsa,o zaman diliminde bilim ve teknoloji o devlette artık misafir olup,kıymet ve değerini bilecek ülkelere doğru mecburi bir uçuş yaparak,görevlerine o ülkede devam edecektir.
      Tarih: 29.08.2013 15:08:31 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.