Vll. Esma ül Hüsna ile ilgili Hadisi Şerifler
   a. Genel olarak : Esmaül Hüsna Hayyül Gayyüm u Vacibul Vücut olan Yüce Allah’ın isimleri olup, en güzel isimler anlamına geldiğini yukarıdan beri görmüş bulunmaktayız. Esmaül hüsna’nın layıki veçhile değerini ancak iki cihan güneşi , şefaat uzması, habibi Muhammed Mutafa bilmektedir.Esmaül hüsna sevgili peygamberimiz Ahmedi Mahmut ile El Vesile Cennetinde komşu olanların lisanıdır. Esmaül Hüsna ile ilgili Peygamberimiz Muhammed Mustafa (ASM)’nın nurlu sözleri olan paha biçilmez Hadisi şerifleri olduğunu görmekteyiz. Bunu birazdan ele almak mecburiyeti hası olacaktır. b. Özel olarak : Allah’u Ekber’e ait olan Esma’ül Hüsna ilmi ile ilgili olarak iki cihan güneşi , şefaat uzması,sebebi dünya olan,Yüce Allah’ın Habibullah’ı Resul’u Kibriya’nın bir çok Hadisi şeriflerinin mevcut olduğunu görmek mevcutluk faslında görülmektedir..Bu Hadisi Şerifle şunlardan ibarettir. 1. ‘’Allah’ın 100 den 1 eksik(99) ismi vardır;onları kim ezberlerse cennete gider.’’ Bu hadisi Şerif Allah’u Ekber’e ait olan Esma’ül Hüsna’nın 99 adet olduğunu ve tek sayı ile sınırlandığını açık ve sarih olarak izah etmektedir. 2. ’’ Allah tektir,teki sever.’’ Bu hadisi Şerifde Hannan ı Mennan’a ait olan Esma’ül Hüsna’nın tek sayı ile sınırlandığına bir karinedir. 3. ‘’ Allah’ı çokça zikrediniz.’’ Tabi bu zikirin Rahman ı Rahim iKadir’ e ait olan Esmaül Hüsna( Hatta Rahman ı Rahim i Bari’y e ait, İsmi Azam olan Esmaül Hüsna ile olması) gerekeceği kanısındayım. Vlll. Esma ül Hüsna ile ilgili Kuran Ayetleri a.Lügatçe : Esma’ül Hüsna çok yüce bir kelime olup lügat anlamı ‘’En güzel ve çok yüce isimler’’ anlamına gemektedir. Muhalefet ül Havadis olan Yüce Yaratıcı’ya ait olan Esma’ül Hüsna, Kur’an’ı Mübin’in bir çok yerinde ve hemen hemen her suresinde sarih veya zımni olarak (açık veya üstü kapalı olarak) belirtilmiştir. b. Aidiyet : Esma’ül Hüsna isimlerinin çok yüce bir kelimeler olduğunu up lügat anlamı ‘’En güzel ve çok yüce isimler’’ anlamına geldiğini ve bu isimlerin ancak Kıyam Binefsihi olan Yüce Allah’a aidiyetini, yine adı geçen isimlerin doğrudan doğruya kul olmas hesabı ile insanlara verilemeyeceğini,fakat verilecekse, baş tarafına Allah’ın kulu anlamına gelen abdül kelimesinin gelmesi gerekli olduğunu yukarıdan beri etraflı bir şekilde anlatıldı.Şimdi her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Aleme ait olan çok yüce isimler anlamındaki Esma’ül Hüsna kelimelerinin geçtiği Kur’anı Kerim ayetlerin kısaca belirmekte fayda vardır. Esma’ül Hüsna isimlerinin geiçtiği ku’an geçtiği Kur’anı Kerim ayetleri konularına göre aşağıda çeşitlilik alt bölümünde açıklanacaktır. f. Çeşitlilik : Esma’ül Hüsna isimlerinin geçtiği çok yüce bir kelimeler yukarıda da değinildiği gibi , Kur’an’ı Mübin’in bir çok yerinde ve hemen hemen her suresinde sarih veya zımni olarak (açık veya üstü kapalı olarak) belirtilmiştir.Bunlar şunlardır: • Enam Suresi,Ayet 119,Hicr Suresi ayet 9 :Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Alem’in El Hakem ismi ile ilgilidir. • Haşr Suresi,Ayet 22,Meryem Suresi,Ayet 61,Fatiha Suresi,Ayet 2,İsra Suresi,Ayet 110,Taha Suresi,Ayet 108,Enbiya Suresi,Ayet 112,Nebe Suresi,Ayet 38 : Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Yüce Yaratıcının El Rahman ismi ile ilgili olup bağışlayan,esirgeyen,,merhamet edip nimetlendiren anlamına gelmektedir. • Maide Suresi,Ayet 8,Fetih Suresi,Ayet 10,İsra Suresi,Ayet 71,Müntehine Suresi,Ayet 8,Nisa Suresi,Ayet 8,Maide Suresi,Ayet 41,Sebe Suresi,Ayet 26. Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Alem’in El Adl ismi ile ilgili olup adalet sahibi,adil olan, adaleti emreden anlamına gelmektedir. • Haşr Suresi,Ayet 22,Meryem Suresi,Ayet 61,Fatiha Suresi,Ayet 2,İsra Suresi,Ayet 110,Taha Suresi,Ayet 108,Enbiya Suresi,Ayet 112,Nebe Suresi,Ayet 38 : Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Alem’in Er Rahim ismi ile ilgili olup ziyadesiyle merhamet eden,nimetlendiren anlamına gelmektedir. • Enbiya Suresi,Ayet 83, Fatiha Suresi,Ayet 2 .Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Alem’in Erhamerrahimiyn ismi ile ilgili olup merhamet edenlerin en merhametlisi anlamına gelmektedir. • Rahman Suresi,Ayet 78,Fatır Suresi,Ayet 21,Zuhruf Suresi,Ayet 71,İnsan Suresi,Ayet 21. Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Alem’in Zülcelal i Vel İkram ismi ile ilgili olup azamet ve büyüklük sahibi,celal,kerem ve ikram sahibi anlamına gelmektedir. • Enbiya 83,Gasiye36-37,Mümin 64-65,Bakara 131,Enam 45,Enam 162,Araf 54 : Bu sureler her eksikten ve mekandan münezzeh olan Allah’u Alem’in Rab,Allah ismi ile ilgili olup yaratan; büyüklük sahibi, kendinden başka ilah olmayan,yaratıcı,merhamet edenlerin en merhametlisi anlamına gelmektedir. Bu örnekler doksan dokuza kadar çağaltılabilir.Bu,aşağıda daha ayıntılı görülecektir. *** Hatta bu örnekler doksan dokuzdan daha fazlada çağaltılabilir.Fakat bizi doksan dokuz sayısı ilgilendirir;zira Peygamber Efendimiz Muhammed Mustafa (ASM) Hazretleri Esmaül Hüsna’nın doksan dokuz adet olduğunu belirtmiştir.Bunu emir telakki ettiğimden Esmaül Hüsna’nın doksan dokuz adet olduğu kabul edilecektir.
      Tarih: 29.03.2013 11:25:55 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.