lX.Esma ül Hüsna’nın Çeşitleri |
7. Es Selam
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi kullarını selamete çıkaran,cennetteki kullarına selam eden anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23,Nahl Suresi Ayet
96,97.Kaf Suresi Ayet 31,32,33,34,35 ,Yasin Suresi Ayet 58,Furkan Suresi Ayet 75.
8. El Halik
a. Tanım : Hannan ı Mennan Hayyül Bakinin bu yüce ismi şerifi, her şeyi yoktan yaratan,önceden tesbitle tayin eden anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Nur Suresi Ayet 45,Ennam Suresi Ayet
101,Rad Suresi Ayet 16,Fussilet Suresi Ayet 21.
9. El Aziz
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi.mağlüp edilmesi mümkün olmayan,eşi benzeri olmayan,yegane galip,asla yenilmeyen,en üstün kuvvetli,çok şerefli anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : İbrahim Suresi Ayet 47,Mücadele Suresi Ayet
21,Ali İmran Ayet 4,18,Yunus Suresi Ayet 65.
10. El Mütetekebbir
a. Tanım :Yüce Yaratıcının bu Esma ül Hüsna’sı,her şeyde azamet ve
büyüklüğünü gösteren,eşi olmayacak derecede büyük anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23,Araf Suresi Ayet
143,Bakara Ayet 260.
11. El Cebbar
a. Tanım :Yüce Yaratıcının bu Esma ül Hüsna’sı,dilediğini zorla
yaptırabilen,bütün varlıkların gerçek hükümdarı,heybetli, azametli, alemlerin gerçek sahibi, anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23,Nisa Suresi Ayet
1,2,3,Taha Suresi Ayet 114,Müminun Suresi 116.
12. El Müheymin
a. Tanım :Yüce Yaratıcının bu Esma ül Hüsna’sı,kullarını her zaman
görüp gözeten,onları koruyan,dünyanın işlerini yöneten anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 23.
13. Er Rezzak
a. Tanım : Hakimler Hakimi, Yüce Mevlanın bu ismi şerifi,rızık temin eden, mahlükatını rızıklandıran anlamına gelmektedir.
a.Kur’andaki Yeri : Zariyat Suresi Ayet 58,Mülk Suresi Ayet
21,Fatır Suresi Ayet 3, Secde Suresi Ayet 17,Duha Suresi Ayet 43,44,45,46
Yunus Suresi Ayet 31,Nur Suresi Ayet 38.
14. El Gaffar
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,mağrifeti engin olan, mağrifeti ve bağışlaması bol olan, aynı zamanda çok şerefli anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Nuh Suresi Ayet 10,Nisa Suresi Ayet
147,Fatır 45,Taha Suresi Ayet 82,Nahl Suresi Ayet 119,Hadid Suresi Ayet 28.
15. El Kahhar
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,isyankarları kahreden,mağlüp edilmesi mümkün olmayan,asla yenilmeyen,en üstün kuvvetli,çok şerefli,hakim ,istediğini zorla yapan ve yaptıran anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : İbrahim Suresi Ayet 28,,Enam Suresi Ayet 18, Rad
Suresi Ayet 16, Mümin Suresi Ayet 16.
16. El Vehhab
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,lutfeden,karşılıksız veren,bağışı çok olan,lütuf ve armağanı bol anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Sad Suresi Ayet 8,9,32,35.
17. El Bari
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeyi birbirine uygun ve ahengli yaratan,kusursuz yaratan anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 24,Bakara Suresi Ayet 54.
18. El Musavvir
a. Tanım : Hakimler Hakiminin bu ismi şerifi,her şeye şekil veren, tasvir eden,mahlukata suret veren anlamına gelmektedir.
b. Kur’andaki Yeri : Haşr Suresi Ayet 24,Taha Suresi Ayet 5,Zuhruf Ayet 55.
|
Tarih: 29.03.2013 11:47:59 | Yazan Üye: canmehmet |
|