İlk şiirleri 1937’de “Servet-i Fünun” ve “Varlık” dergilerinde yayımlandı. 1942-48 yılları arasında Amasya’da derlediği masallar ile, Profesör Pertev Naili Boratav ile Profesör Wolfram Eberhard’ın hazırladığı Türk Masal Tipleri Kataloğu’na en çok katkıyı yaptı. 1977’de masallarına Türk Dil Kurumu’nun Çocuk Yazını Ödülü verildi. Edebiyatçılar Derneği’nin onur üyeliğine seçildi.
Toplumsal gerçekçi çizgide, sevgi, kardeslik, özgürlük, barış, eşitlik temalarını işlediği şiirlerinde yalın bir söyleyişe ulaştı. Yapıtları İngilizce, Fransızca, Almanca ile Danimarka ve Kore dillerine çevrildi. Ardında şiir ve masal kitaplarıyla halk kültürü, sanat, edebiyat ve toplum sorunları üzerine yazılmış yüzlerce makale bıraktı.
Oğuz Tansel 30 Ekim 1994’te Ankara’da öldü. Ölümünün birinci yildönümünde dostları, anısına, Üc Kanatlı Masal Kuşu: Oğuz Tansel başlıklı kitabı çıkardılar.

Şu anda kitapçılarda bulunan eserleri:
Bektaşi Dedikleri (Şiirler, 2004, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, Metin Eloğlu ile)
Mutluluk Peşinde (Şiirler, 2005, Evrensel Basım Yayin, İstanbul, Seçme Siirler)
Dağı Öpmeler (Şiirler, 2006, Yapı Kredi Yayınları, 3. Baskı İstanbul)
Altı Kardeşler (Masallar, 2003, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları)
Yedi Devler (Masallar, 2003, Milli Egitim Bakanlığı Yayınları)
Üç Kızlar (Masallar, 2003, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları)
Mavi Gelin (Masallar, 2003, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları)
Al’lı ile Fırfırı (Masallar, Ocak 2007’de çıkacak)